måndag 9 mars 2015

Synnöve 70 år

Fick en beställning av min svärmor på ett 70års-kort och tyvärr har jag dragit ut på det lite. Jag hade tänkt någon rolig tant som motiv men eftersom jag inte fick tummen loss så fick jag kolla igenom vad jag hade där hemma.

Den här skottkärran med blommor tycker jag är neutral och passar till det mesta. Även till en 70åring =)


Kortet mäter 15x20 och min tanke var att stansa ut 70 med dies (nåt som jag fått dille på) så kortet fick bli lite större än vanligt. Här fick jag dammat av mitt gamla Fiesta-alfabet. Tyvärr blev jag inte helt nöjd med kortet, pga fjärilarna. De fick agera cover-up eftersom det på sina ställe hade blivit fläckar. Många svordomar och ilska, att upptäcka sånt precis när kortet i stort sett är helt klart, det är inte optimalt. Men men...att börja om var inte heller ett alternativ, så jag fick vara lite uppfinningsrik.

Motivet är färglagt med Copics som vanligt

Skottkärra E49-47-44-43-42-23-53-W6-5-4
Grönt YG99-97-95-93
Blommor R89-(87)-85-83-81

1 kommentar: