lördag 3 januari 2015

CMS #20 - Monochromatiskt

Jaha - då kickar vi igång 2015 med en ny utmaning på Copic Marker Sveriges blogg. Den här gången är det Rozzan som har bestämt temat och jag fick verkligen gnugga geniknölen länge! Det satt långt inne och jag fick dessutom börja om med motivet.

Jag gjorde två flugor på smällen med detta kortet. Jag kombinerade temat med ett grattis-kort som jag ska ge bort idag. Tjejen fyller 18 år och som den Malmöbo hon är, är hon himmelsblå. Nu är kanske inte mitt kort helt himmelsblått men med lite fantasi så kan det nog gå. Hon ska få pengar till en skidresa så motivet passar ju perfekt.

Temat för Rozzans utmaning är Monochromatiskt. Det innebär att motiv och kort ska gå i samma färger och det är inte helt lätt.



Som jag skrev innan så fick jag börja om med motivet. Jag färgade först det i helt andra blåa nyanser och sen valde jag papper. Funkade inte så det vara bara att göra om! Man kan kanske ha synpunkter på bakgrundspappret men det går faktiskt i blått, syns dåligt bara =)



Jag har verkligen fått kämpa med det här kortet och färgläggningen. Ibland får jag dessa blåa att funka och ibland inte. Har dock inte bestämt mig än om jag är nöjd med detta....

Fega nu inte ur utan hoppa på utmaningen. Besök bloggen och kika på hur de andra i DT har tolkat temat.

1 kommentar: