fredag 5 april 2013

Välkommen till konfirmation!

Min flicka ska konfimeras om drygt en månad och inbjudningskorten skickas idag! Jag hade först högtflygande planer med de här korten. Dels skulle jag börja i god tid (hrm), redan i januari typ och jag köpte till och med en konfirmations-stämpel från Bildmålarna i höstas på Helsingborgsmässan. Men efter att ha färglagt 4-5 st var jag så trött på det så jag la ner det projektet illa kvickt! Insåg nu i helgen att jag fick nog sätta fart om det skulle skickas några inbjudningar med snigelpost.
 
Sagt o gjort - surfade runt lite, fick lite idéer och sen gjorde jag minsann en egen kortskiss som jag jobbade efter. Använde lite DT-papper som jag fått från Helen på Scrapfabriken och simsalabim så hade jag gjort 6 kort. Sen tog papperna slut! Det blev till att beställa nya papper från Helen och igårkväll så gjorde jag färdigt resten. Då hade jag förberett så mycket jag kunde så det gick ganska snabbt!
 
 
 
 
Många kort blev det!

 
 
Jag är ganska nöjd med enkelheten!

 
Ibland ska det ju inte vara för krusidulligt! Synd bara att det ser ut som tejpen skär sig mot den gråa cardstocken :-(
 
Efter lite tjat på Gummiapan-Jeanette så fick jag till slut min "Inbjudan till konfirmation" :-) så det var ju givet att den fick stå i centrum! Snygg stämpel! Tack Jea!
 
Vill ni veta mer om materialet så bloggar jag även kortet idag på Scrapfabriken!

1 kommentar:

  1. Men vad FINT det blev❤❤❤

    Jag älskar när det inte är för mycket krusiduller, så det här var helt i min smak!!!!!

    Kram
    // Jea

    SvaraRadera