onsdag 9 november 2011

Te-ask + mall!

Dags för mig att blogga på Scrapfabriken och jag fortsätter på mitt jultema. Häromdagen när jag städade ur köket hemma och tömde mina tepåsar i en burk, blev det över små pappaskar som tepåsarna varit i. Jag tog vara på två stycken och tänkte antingen klä dom eller göra en mall av dom. Det blev en mall.

Jag ritade av asken på Kraft, bigade och vek ihop den. Den är inte jättestor så det får ju inte plats med hur mycket dekos som helst, men lite grann går det att dekorera. Jag dekorerade med lite diecuts och blommor på framsidan.

Båda kortsidorna kläddes in med grönt julpapper från Bo Bunny. Sen stansade jag ut två Qk-hjärtan i kork och chalkade dom med Dark Brown. Ser nästan ut som en riktig pepparkaka :-)

Det blev en perfekt gå-bort-present när jag väl stoppat ner nya tepåsar och slog lite cellofan runt. Ni får ha överseende med cellofanandet. Det gjordes i en hast :-)

Jag ritade som sagt av asken på ett papper och scannade in den. Förhoppningsvis blir den skalenlig när ni klickar på nedanstående bild. Den är busenkel att göra! Hoppas ni får glädje av mallen!

Mall/Template

5 kommentarer:

  1. That is a beautiful creation Christina!
    Hugs Kristel

    SvaraRadera
  2. Läcker teask! Perfekt med en liten julgåva i.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin gåbortpresent det blev och stort tack för mallen...
    Detta kanske jag tar och provar!!!
    Ha en fortsatt trevlig vecka!
    Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  4. Ursnyggt verkligen!!
    Tack atck för att vi andra fick ta del av mönstret me!! =)

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Hej gumman!
    WOW! Vilken bra idé, den här kommer jag lägga till på min att göra när tid finnes lista ;) He,he,he!

    Kram!

    SvaraRadera